Appex relanserer med ny profil!

if ($appex == ‘supercool’)
{ echo ‘Appex is supercool!’; }

Dette er nye Appex.

Hva nå Appex? Jo, det skal vi fortelle deg.

Etter at vi solgte ut IT-driftsområdet til Nordlo i 2020, ville vi bruke anledningen til å omstrukturere og spisse strategien.

Vi slo derfor sammen Appex og Garp Design til nye Appex — og satte i gang arbeidet med å stake ut en ny kurs.

Det vanskeligste et byrå kan gjøre er å lage noe til seg selv — «å ta vår egen medisin», som det heter. Vi har derfor brukt god tid og dratt på hele registeret i vår kompetanse, både innen konsept, design og teknologi. Vi har analysert oss selv, definert nye og eksisterende forretningsområder og utarbeidet en ny fresh identitet!

Vi håper du liker, her skal du få innsikt i hele prosessen.

Vi tilbyr

Grunnlaget for identiteten

Teknologi står sentralt i Appex, og utviklerne våre er lidenskapelige og drivende dyktige mennesker som brenner for faget sitt, og som lager kule og innovative løsninger.

De er rett slett en gjeng herlige geeks!

Så har vi designerne, kreatørene og markedsførerne, de er levende opptatt av det estetiske; strukturer, farger, kontraster, bevegelse og andre visuelle hjelpemidler for å kommunisere.

Kall det gjerne sexy design.

Og akkurat der hadde vi den såkalte «persona» helt klart for oss, arbeidstittelen for prosjektet – Sexy Geek! 😜

40

ansatte

70

mill. i omsetning

10%

resultat

361

gode kunder

Fargene

Farger er viktige element i enhver identitet. De gir rom for god visuell variasjon og skaper gjenkjennelse. Appex har tidligere hatt blått i sin visuelle identitet, og vi valgte å beholde den, om enn i en litt freshere variant med mer smell i.

For å skape harmoni i et visuelt uttrykk gir komplementærfarger en fin kontrast og bidrar til å forsterke hverandre. For å finne komplementærfarger velger man to farger som ligger på motstående side av fargesirkelen, og bruker dem som hovedfarger i en komposisjon.

Komplimentærfargene til blått er gult og oransje. De gir identiteten liv og variasjon, men er ganske skarpe og tydelige. Vi har derfor også valgt ut noen lysere beige farger for å lune uttrykket litt. I tillegg har vi med dempet sort for å gi god kontrast.

Typografi

Formen og enkelheten i vår nye font gjør den tydelig og optimalisert og sørger for god lesbarhet på alle flater.

Fonten er tilgjengelig gjennom Google. Den er derfor automatisk tilgjengelig i alle nettlesere, og er et bevisst valg for å gi et gjennomført uttrykk i både trykte og digitale flater.

Logoen

Logoen til Appex bestod opprinnelig av seks vinkler som alle pekte mot et felles punkt. Vinklene måtte vi ha med videre — vi ønsket ikke en revolusjon, men en evolusjon.

Nå har vi imidlertid en løsere, mer abstrakt og spennende form. Fonten har blitt litt mer moderne med god lesbarhet selv i lite format.

Her ser du en liten animasjon fra gammelt til nytt.

Reklamefilm

Selvsagt har vi også produsert en reklamefilm som kort presenterer nye Appex.

Profilen i bruk

Interiøret!

I forbindelse med relanseringen har vi også frisket opp lokalene våre for å gjenspeile den nye identiteten. Profilelementene pryder alle glassflater og fargene er tatt igjen på både dekorelementer og på interiøret.

Lokalene gir oss nå en lun, lekker og harmonisk arbeidsplass, men med elementer av det knalske og litt lekne som står i god kontrast.

Lansert!

Med det er vi klar for nye eventyr! Vi bistår deg gjerne i ditt neste prosjekt, enten du trenger hjelp med konsept, design eller teknologi.

Tore Fremmersvik

Tore Fremmersvik

CEO
+47 982 17 647
Nina Maria Nordskog

Nina Maria Nordskog

Fagleder grafisk design

La oss ta en prat!

Har du et prosjekt på gang? Skriv inn din e-post­adresse, så tar vi kontakt.

"*" obligatorisk felt