
Intranett for Reach Subsea
Within Reach – en felles plattform for kommunikasjon, kultur og informasjon i en global organisasjon.
Bakgrunn
Reach Subsea har hatt stor vekst de siste årene, med ansatte både på kontorer verden over og offshore på fartøy. For å nå ut til hele organisasjonen med viktig informasjon og felles kultur, ønsket de et intranett som fungerte som en levende kommunikasjonsplattform, samtidig som det skulle gjøre flere av de eksisterende systemene deres mer tilgjengelig.
Leveranse
Et visuelt og funksjonelt nav – Within Reach
Prosjektet bygde på grundige forberedelser rundt innhold og mål fra Reach Subsea og tett samarbeid gjennom hele prosessen. Resultatet ble en tydelig struktur, innholdsprioritering og brukerreise.
Appex foreslo også navn og utarbeidet egen logo til løsningen. Resultatet ble Within Reach, et navn som både spiller på tilgjengelighet og identitet.
Intranettet er utviklet i WordPress, med en moderne frontend bygget blant annet med Tailwind. Vi tok utgangspunkt i Reach Subsea sin visuelle profil, og valgte den lyse enden av fargepaletten for å tydelig skille intranettet fra det eksterne nettstedet. Bilder og illustrasjoner er brukt aktivt for å gi et lett og vennlig uttrykk – og for å balansere innholdet slik at løsningen ikke oppleves som for teksttung.

Integrasjoner og funksjonalitet
Løsningen samler mange av Reach Subsea sine eksisterende systemer og gjør dem lettere tilgjengelige via ett og samme grensesnitt:
- Microsoft 365 – ansatte logger på med sin Microsoft-konto, og kan enkelt søke opp kollegaer, kontaktinfo og organisasjonsstruktur.
- Fleetview – kart med oversikt over fartøyene, utviklet av Reach Subsea selv.
- Talentech – viser ledige stillinger.
- Reachsubsea.com – henter inn nyheter fra det eksterne nettstedet.
I tillegg har løsningen fått:
- Fokus på universell utforming og høy brukervennlighet
- Kraftig søkemotor med filtrering
- Mulighet for å like og kommentere nyheter
- Hurtiglenker og egne områder som My Resources

Det har vært helt fantastisk å ha Appex på lag!
Jorunn Håvardsholm, Group Communications &
Marketing Director, Reach Subsea
Drift og videre utvikling
Within Reach driftes av Appex via Appex Webcare og er rigget for både vekst og videreutvikling. Reach Subsea har nå en solid og fleksibel plattform som styrker internkommunikasjonen og som samler hele organisasjonen.
Teamet
Gry Dahle Lie
Hein Tore Tønnesen
Pål Osmundsen
Hanna Haug Flatebø
Prosjekter

Beste Stand på Aqua Nor!
- Grafisk design
- Messestands og utstillinger
- 3D
- Konsept & kampanjer
- Profilering

Logo og visuell identitet for Vy Strategy
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- Nettsteder
- Animasjon

Nettsted og 3D-animasjoner
- Rådgivning
- Tekst
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon

Animasjoner nettsted
- Rådgivning
- Grafisk design
- Animasjon
- Nettsteder

Animasjonsvideo
- Tekst
- Konseptutvikling
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon

Konsept til Yrkesmessen
- Tekst
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- Messestands og utstillinger
- Animasjon

Logo, identitet og nettsted

Visuell identitet
- Rådgivning
- Animasjon
- Foto & film
- Profilering
- Strategi

Digitalt innhold til messe
- Grafisk design
- Animasjon
- Rådgivning
- Tekst

Visuell identitet & markedsarbeid
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon

Fargekart med presisjon
- Foto & film

Utstillingsdesign
- Messestands og utstillinger
- 3D

Messekonsept for Kystdesign
- Messestands og utstillinger
- Grafisk design

ELKO 80 år!
- Konsept & kampanjer
- Animasjon
Visuell identitet for Kultur og fritid i Karmøy
- Grafisk design
- Animasjon
Ny visuell drakt til Opplev Karmøy
- Grafisk design
- Animasjon

Innholdsproduksjon for Garnius
- Sosiale medier
- Foto & film

Infosystem for Ferrule Media
- Systemutvikling
- Integrasjoner
- UX/UI
Produktlogo for Kystdesign
- Grafisk design
- Konsept & kampanjer
- Profilering

Visuell identitet & interiør
- Grafisk design
- Interiør
- Nettsteder

Intranett for Reach Subsea
- Systemutvikling
- Web-apps
- UX/UI