Logo, identitet og nettsted
Appex har utviklet konsept, logo, visuell identitet og nettsted for Speira Karmøy Maraton.
Bakgrunn
Karmøy Maraton ble første gang arrangert i 2012, og helmaratonløypa er en unik rundløype som tar deltakerne gjennom tre byer og langs kystlinjen på både øst- og vestsiden av Karmøy, med Nordsjøen som nærmeste nabo!
Oppgaven
Speira er hovedsponsor for Karmøy Maraton og i den forbindelse ønsket de å gi arrangementet et mer profesjonelt uttrykk, samtidig som hovedsponsorens navn og profil ble mer integrert i logoen og det visuelle uttrykket. I tillegg hadde arrangementet behov for et nytt og moderne nettsted.
Vår leveranse
Identiteten
Det ble raskt tydelig at løypa og den unike naturopplevelsen den gir, er selve kjernen i Speira Karmøy Maraton. Vi tok derfor utgangspunkt i løypen, tegnet den opp, stiliserte og forenklet, samt markerte punktet for start og målgang.
Formmessig får vi dermed en helt unik logo for Karmøy Maraton – en logo som tar opp estetikken fra løpsapper, skaper bevegelse og dynamikk, og smelter dette sammen med selve løypen.
Navnetrekket lever i en god symbiose med selve formen, og er med på å skape flyt og energi.
Fonten
Fonten som er valgt heter Figtree. Den er åpen og lettleselig, sterk, ren og enkel i formen. Den utstråler modernitet og skarphet, noe som også kler uttrykket til Karmøy Maraton veldig godt. Fonten er gratis og dermed lett tilgjengelig.
Fargepaletten
Farger er viktige, og er en del av byggesteinene i en visuell identitet. Med utgangspunkt i fargene som Karmøy Maraton allerede hadde, gjorde vi noen justeringer for å friske opp og supplerte med et par nye farger.
Resultatet er en palett som passer godt. Den er kjent fra løpsgrafikk og har et uttrykk som symboliserer energi og aktivitet.
Identiteten i bruk
I tillegg til selve identiteten har vi også levert nettsted, animasjoner og profileringsmateriell som beachflagg, sponsorbannere og skilting til gjennomføringen av arrangementet.
Lykke til alle som skal delta! 🏃♂️🥇
Teamet
Pål Osmundsen
Aase Kjær
Morten A. Lervik
Visuell identitet & markedsarbeid
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon
Beste Stand på Aqua Nor!
- Grafisk design
- Messestands og utstillinger
- 3D
- Konsept & kampanjer
- Profilering
Logo og visuell identitet
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- Nettsteder
- Animasjon
Identitet og nettsted for Assist Norge
- Rådgivning
- Tekst
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon
Animasjoner for Gasnor
- Rådgivning
- Grafisk design
- Animasjon
- Nettsteder
Animasjonsvideo
- Tekst
- Konseptutvikling
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon
Konsept til Yrkesmessen
- Tekst
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- Messestands og utstillinger
- Animasjon
Logo, identitet og nettsted
Visuell identitet
- Rådgivning
- Animasjon
- Foto & film
- Profilering
- Strategi
Digitalt innhold til messe
- Grafisk design
- Animasjon
- Rådgivning
- Tekst
SoMe-kurs
- Sosiale medier
- Tekst
Messestands for Vistin Pharma
- Messestands og utstillinger
- Grafisk design
Messekonsept for Vard Group
- Messestands og utstillinger
- Grafisk design
System for saksbehandling
- Systemutvikling
- Integrasjoner
- Rådgivning
Messestand
- Messestands og utstillinger
- Interiør
- Grafisk design
Holdningskampanje for Karmsund Protein
- Konsept & kampanjer
- Profilering
- 3D
- Foto & film
Holdningskampanje
- Animasjon
- Grafisk design
- 3D
- Sosiale medier
- Konsept & kampanjer
Forretningssystem
- UX/UI
- Systemutvikling
- Integrasjoner
- Forretningsløsninger
Visuell identitet og nettsted
- Grafisk design
- Nettsteder
- Konsept & kampanjer
- Animasjon
- 3D
Dekor på ny barneskole
- Konseptutvikling
- Grafisk design
- Interiør
Sorteringsspill
- Animasjon
- Systemutvikling
- Tekst
- Nettsteder