Logo, identitet og nettsted
Ingeniørfirmaet Procon har fått ny logo, oppdatert visuell verktøykasse og nytt brukervennlig nettsted.
Procon ble etablert i 1991 og har i dag en sentral posisjon som rådgivende ingeniørfirma på Haugalandet. Selskapet er engasjert i mange store byggeprosjekter og tar oppdrag for både kommuner, fylkeskommuner, entreprenører, nærings- og privatkunder.
Bakgrunn for prosjektet
Nettsidene til Procon trengte en oppdatering. Selskapet hadde behov for å fremheve prosjektene og vise fram tjenestene på en bedre måte. Logoen til Procon ble dessuten utformet helt tilbake på 90-tallet og var dermed moden for en oppfriskning til et mer moderne og tidsriktig uttrykk.
Målet med prosjektet var å gjenspeile verdiene og folkene som jobber i Procon i det visuelle uttrykket.
Visjon og verdier
Gjennom et tett samarbeid i analysefasen kom vi frem til at Procon sin visjon er å være den beste rådgiveren innen bygg og anlegg på Haugalandet. Selskapets verdier er solid, kvalitet, tverrfaglig, kompetanse og erfaring innen teknisk konstruksjon.
Logo og grafiske elementer
Den visuelle verktøykassen gjenspeiler derfor dette og er inspirert av tekniske arbeids- og konstruksjonstegninger. Logoen er modernisert på en måte som gjør den lett gjenkjennelig. Fonten har trekk som minner om konstruksjoner og bygninger, og i fargepaletten har vi valgt farger som symboliserer jord og himmel.
Animasjon
Gjennom animasjon har vi tatt med oss de grafiske elementene og bygger logoen ved hjelp av streker tatt fra konstruksjonstegningene. Logoen dannes og reiser seg i horisonten – akkurat som et bygg – og kobles til jord og himmel.
Foto
Portrettene har vi tatt i Procons egne lokaler. De bygger opp under verdiene i selskapet og er viktige bidrag til den totale identiteten.
Nytt nettsted
Alle elementene kulminerer i nye procon-as.no. Her får Procon vist seg fram med aktuelle prosjekter og tjenester. Nettstedet er utviklet i WordPress for enkel og rask redigering, opplasting og publisering av nye prosjekter.
Identiteten i bruk
Her er flere eksempler på hvordan identiteten kan tas i bruk.
Foto av bygg
Vi har også levert foto av noen av byggene Procon har prosjektert.
Teamet
Eivind J.W. Fiksdal
Ola Alsaker
Prosjekter
Animasjonsvideo
- Tekst
- Konseptutvikling
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon
Animasjoner for Gasnor
- Rådgivning
- Grafisk design
- Animasjon
- Nettsteder
Identitet og nettsted
- Rådgivning
- Tekst
- Grafisk design
- 3D
- Animasjon
Logo og visuell identitet
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- Nettsteder
- Animasjon
Beste Stand på Aqua Nor!
- Grafisk design
- Messestands og utstillinger
- 3D
- Konsept & kampanjer
- Profilering
SoMe-kurs
- Sosiale medier
- Tekst
Messestands for Vistin Pharma
- Messestands og utstillinger
- Grafisk design
Messekonsept for Vard Group
- Messestands og utstillinger
- Grafisk design
System for saksbehandling
- Systemutvikling
- Integrasjoner
- Rådgivning
Messestand
- Messestands og utstillinger
- Interiør
- Grafisk design
Holdningskampanje for Karmsund Protein
- Konsept & kampanjer
- Profilering
- 3D
- Foto & film
Holdningskampanje
- Animasjon
- Grafisk design
- 3D
- Sosiale medier
- Konsept & kampanjer
Forretningssystem
- UX/UI
- Systemutvikling
- Integrasjoner
- Forretningsløsninger
Visuell identitet og nettsted
- Grafisk design
- Nettsteder
- Konsept & kampanjer
- Animasjon
- 3D
Dekor på ny barneskole
- Konseptutvikling
- Grafisk design
- Interiør
Sorteringsspill
- Animasjon
- Systemutvikling
- Tekst
- Nettsteder
Logo og visuell identitet
- Rådgivning
- Konsept & kampanjer
- Grafisk design
- Animasjon
- Profilering
3D design og animasjoner
- 3D
- Animasjon
Forretningssystem
- UX/UI
- Systemutvikling
- Integrasjoner
- Forretningsløsninger
Messestand på ONS 2022
- Konseptutvikling
- Animasjon
- Nettsteder
- Grafisk design
- 3D
Messestand på ONS
- Konsept & kampanjer
- Konseptutvikling
- Grafisk design
- Messestands og utstillinger
- Interiør