Visuell identitet & nettsted

Ecofisk blir Norges største og reneste oppdrettsanlegg for laks på land, og en viktig del av fremtidens løsning for bærekraftig fiskeoppdrett.

Utfordringen

Ecofisk er et spennende og ambisiøst selskap med et navn som for mange er litt «belastet» i utgangspunktet. Det var derfor svært viktig å være tydelig visuelt på hva dette dreier seg om – nemlig bærekraftig oppdrett av laks.

Merder, tanker og laks i stim var utgangspunktet vårt for utformingen av logosymbolet.

Løsningen ble et symbol med et tydelig tema, der vann og fisk spiller hovedrollen. Den runde formen indikerer merder og tanker – selve oppdrettet. Sammen tydeliggjør dette selskapets produktområde. En forenkling som blir virkningsfull i sin levende form. 

Selve navnetrekket er ingen standardfont, men spesialtegnet og har en avrunding i formspråket som passer godt til logoens symbol. Fargene har sin base fra naturen – i elementene sjø og vann.

Ecofisk-visittkort-Appex
white cup with no handles for breakfast
ecofisk_badge

Nettstedet

Nettstedet ecofisk.no er utformet med renhet og minimalisme som utgangspunkt. Enkle og subtile animasjoner og tydelige innganger hever inntrykket og formidler selskapet på en profesjonell og luftig måte.

Ecofisk_nettsted_Appex
Ecofisk-mobilversjon-Appex
Ecofisk_website_iphone_blue_Appex

Flere flater

I forlengelsen av prosjektet har vi også utarbeidet dokumentmaler, firmapresentasjon, profiler i sosiale medier, årsberetning og andre elementer i henhold til den grafiske profilen.

Ecofisk_laks uten ramme

Teamet

Aase Kjær

Aase Kjær

Senior designer
Gunnar Kvilhaug

Gunnar Kvilhaug

Digital kreatør

La oss ta en prat!

Har du et prosjekt på gang? Skriv inn din e-post­adresse, så tar vi kontakt.

"*" indicates required fields

Personvern*

Prosjekter