Kunde- og forhandlerportal
På oppdrag fra DP Filterteknikk har Appex utviklet en brukervennlig kunde- og forhandlerportal som er integrert med Visma Business.
Se systemet i aksjon og hør hva DP Filterteknikk sier om samarbeidet i filmen:
Utfordringen
DP Filterteknikk har lagt ned et stort arbeid i å registrere sine kunders maskiner med tilhørende filtre i sin Visma database. Å ha hele verdikjeden i ett system forenkler interne prosesser med ordrebehandling, fakturering og regnskapsføring.
I Visma har selskapet også opparbeidet et kryssreferanse-register som gjør det mulig å enkelt finne fram til alternative filtre for aktuell maskin, både originale og fra konkurrenter. Dette er et vesentlig konkurransefortrinn.
Utfordringen var imidlertid at disse opplysningene var lite tilgjengelig for kunder og forhandlere.
Løsningen
For å forbedre brukeropplevelsen og øke tilgjengeligheten utviklet vi en webapp som er integrert med Visma Business og hvor både kunder og forhandlere av DP Filterteknikk enkelt kan finne informasjon om egne maskiner, tilhørende produktspesifikasjoner, filtre og kryssreferanser. Bestilling er bare ett klikk unna og alt registreres i Visma Business.
Se løsningen i videoen ovenfor.
I løsningen har man også tilgang til ordre og faktura og både forhandlere og kunder kan registrere nye maskiner og filterkryss.
Arkitektur
DP Filtersystem er tilgjengelig på dpfiltersystem.no fra PC eller Smarttelefon (responsivt nettsted). Løsningen er bygget på standard .NET teknologi med Webservices, Microsoft SQL Server og Visma Business Services. Presentasjonen gjøres med HTML5/CSS3.
DP Filterteknikks interne brukere vedlikeholder data gjennom nettskyen og Appex ASP som også er koblet til nettstedet.
Om DP Filterteknikk
DP Filterteknikk på 1 minutt!