Identitet og messestand
Helgatunlia er et eiendomsprosjekt i hjertet av Myrkdalen på Voss.
Plassert midt i alpinbakken, og med nærhet til langrennsløypene i Åmotslia, er dette et meget attraktivt prosjekt med 74 leiligheter.
Bakgrunn
Helgatunlia hadde behov for en visuell identitet og markedsmateriell. De ønsket også en portabel utstilling eller messestand egnet til transport og gjenbruk.
Appex fikk oppdraget med å utvikle logo og komplett grafisk profil i tillegg til messestand. Uttrykket i den grafiske profilen skulle gjenspeile stemningen i Myrkdalen med fokus på naturen. Den grafiske profilen skulle deretter tas videre på nettsted, plakater og salgsprospekt.
Resultatet
Identiteten har fått et moderne og stilrent uttrykk med bruk av materialer og farger som gjør den lun og stemningsfull. Logoen er inspirert av trær, vekst, skispor og formen til de gamle snøfangerne.
Vår leveranse
Messevegg
For mange kan en enkel rollup fungere godt, men vi tok oppgaven et steg videre. Med utgangspunkt i fasadetegninger fra arkitekten, ble vi inspirert av materialvalg og arkitektoniske elementer ved utforming av den helt spesielle messeveggen.
Kombinasjonen av system i aluminium med rammeverk og kledning i behandlet tre, ga det messeveggen et unikt og genuint uttrykk, og gjorde den modulære messeveggen enkel å transportere.
For å gjenskape den koselige stemningen av mørke, kjølige vinterkvelder ute på tunet, tilførte vi en bålpanne og benk i massiv tømmer som en del av utstillingen.