Utfordringen
I tillegg til en større tradisjonell markedskampanje med film og foto, fikk vi utfordringen med å skape litt «digitalt krydder» for maksimal oppmerksomhet i både sosiale medier og på skjermflater i butikk.
Prosjektet ble gjennomført i tett dialog med H&M sine designere og markedsførere.
Vi fikk jobbe med to jakker fra kolleksjonen – en ski/snowboard jakke til herre og en til dame. H&M ønsket animasjonene i et vinter-landskap for å trekke en rød tråd til hovedkampanjen.
Prosessen
Jakkene ble først utformet digitalt for å gjøre dem klare til animasjon/simulering.
Deretter animerte vi virkemidlene hvor damejakken «blåses» opp for å fremheve luftigheten og herrejakken fikk ski/slalåm-bevegelser etter H&M sine ønsker. På den siste videoen fremheves de forskjellige formene jakkene kan ha i en 360 loop.
Helt til slutt i prosessen gjorde vi teksturering og lyssetting for optimal effekt.
Resultatet
Kampanjen for H&M Move ble lagt merke til og konsernet valgte også å publisere den på hovednettstedet sitt hm.com.
Animasjonene ble i tillegg vist i H&M Move sine sosiale kanaler og på skjermer i kjedens pop-up store i New York!🗽🥳
The pink puffer jacket was the best performing post organically of all the assets from the whole campaign!
Cornelia Batalow, Art Director H&M Move