3D design og animasjoner

H&M Move er Hennes & Mauritz sitt sportsmerke

I forbindelse med lansering av vinterkolleksjonen har Appex produsert animasjoner til kampanjen.

Utfordringen

I tillegg til en større tradisjonell markedskampanje med film og foto, fikk vi utfordringen med å skape litt «digitalt krydder» for maksimal oppmerksomhet i både sosiale medier og på skjermflater i butikk.

Prosjektet ble gjennomført i tett dialog med H&M sine designere og markedsførere.

Vi fikk jobbe med to jakker fra kolleksjonen – en ski/snowboard jakke til herre og en til dame. H&M ønsket animasjonene i et vinter-landskap for å trekke en rød tråd til hovedkampanjen.

Prosessen

Jakkene ble først utformet digitalt for å gjøre dem klare til animasjon/simulering.

Deretter animerte vi virkemidlene hvor damejakken «blåses» opp for å fremheve luftigheten og herrejakken fikk ski/slalåm-bevegelser etter H&M sine ønsker. På den siste videoen fremheves de forskjellige formene jakkene kan ha i en 360 loop.

Helt til slutt i prosessen gjorde vi teksturering og lyssetting for optimal effekt.

Resultatet

Kampanjen for H&M Move ble lagt merke til og konsernet valgte også å publisere den på hovednettstedet sitt hm.com.

Animasjonene ble i tillegg vist i H&M Move sine sosiale kanaler og på skjermer i kjedens pop-up store i New York!🗽🥳

The pink puffer jacket was the best performing post organically of all the assets from the whole campaign!

Cornelia Batalow, Art Director H&M Move
Gunnar Kvilhaug

Gunnar Kvilhaug

Digital kreatør

La oss ta en prat!

Har du et prosjekt på gang? Skriv inn din e-post­adresse, så tar vi kontakt.

"*" obligatorisk felt