Integrasjon for Kulturoperatørene

Appex har utviklet integrasjon i Uni Economy for Kulturoperatørene.

Om kunden

Kunde: Kulturoperatørene
Levert: februar 2019

Kulturoperatørene er Vestlandets fremste eventbyrå og jobber blant annet med TV 2, Nordiske Mediedager og Media City Bergen. Selskapet omsetter årlig for omlag NOK 20 mill.

Utfordringen

Du kommer langt på vei med hyllevare, men det er ikke alltid nok. Kulturoperatørene benytter økonomisystemet Uni Economy, men så et behov for å gjøre koblingen mellom innkjøp og viderefakturering mer effektiv og tilpasset sin arbeidsmåte.

Helt konkret var oppgaven å automatisk opprette ordrelinjer på aktuelle kundeordre i Uni Economy når et innkjøp (inngående faktura) ble registrert.

I tillegg ønsket de at deres påmeldingssystem fra Pindena skulle snakke direkte med Uni Economy ved nye påmeldinger til arrangementer.

Løsningen

Selve løsningen er utvikling av et enkelt lite program som tar imot informasjon fra Uni Economy, analyserer dataene som kommer inn, og deretter oppretter ordrelinjer automatisk tilbake igjen i Uni Economy. Dersom programmet ikke finner noen aktuelle ordre sendes en epost til Kulturoperatørene med informasjon om dette, slik at ordren eventuelt kan opprettes. Eventuelle feil som oppstår varsles også på epost.

I tillegg oppretter programmet automatisk fakturaer basert på påmeldinger til arrangementer og bokfører betalinger for kortbetalinger med en gang.

Programmet er publisert til nettskyløsningen Microsoft Azure og det er alt som skal til.

Gevinsten

En oppgave som tidligere måtte gjøres manuelt blir nå gjort automatisk i løpet av få sekunder, slik at Kulturoperatørene både har bedre kontroll og sparer masse tid.

Gevinsten er mindre dobbeltarbeid, mindre feil og mindre risiko for at innkjøp og påmeldinger ikke blir fakturert.

Vi sparer mye tid, og får bedre kontroll ved å automatisere disse oppgavene!

— Øyvind Storheim, Kulturoperatørene

Interessert i tilsvarende løsning?
Skriv inn din e-postadresse og Sissel tar kontakt!