Gullsild er reklamebransjens store årlige happening på Haugalandet med utdeling av priser i en rekke kategorier. Gullsild 2012 ble arrangert 26. oktober i Maritim Hall i Haugesund.

Gullsildjuryen 2012 har bestått av høyt aktede bransjefolk fra hele landet:

  • Bjørn Rybakken, kreativ leder og designer i Tangram, Oslo
  • Tobias Næss, interaktiv direktør i MK Norway, Bergen
  • Kristin Koll Svensen, art director og leder i Aldente, Stavanger
  • Heydays, design + direction, Oslo
  • Tom Emil Olsen, kreativ leder i Havnevik Reklamebyrå, Ålesund

Beste interaktive løsning

Appex vant med «Billett-apps for iPhone og Android» for Kystbussen.

100% funksjon og convenience. Og det treffer som søren. En fantastisk forbedring fra hvordan det var tidligere, og brukeren er satt i høysetet…eh unnskyld, buss setet. En knall løsning som gjør hverdagen enklere for brukerne. Det er merkevarebygging. I praksis.

— Gullsildjuryen 2012

Vi er kjempestolte og takker Kystbussen for at vi fikk gjøre dette spennende prosjektet.

De nominerte var:

  • “Haugesundregionen” – Oppdragsgiver: Haugaland Vekst – Byrå: Konvoi/Appex
  • “Billett-apps for iPhone og Android” – Oppdragsgiver: Kystbussen – Byrå: Appex
  • “Nettside og ny profil” – Oppdragsgiver: Maritimt Forum – Byrå: Carbon14/iDrift