Human ble etablert i 2000 og er i dag et rådgivningsselskap med kontorer i Bergen, Haugesund og Stavanger. De leverer tjenester innen rekruttering og leder- og organisasjonsutvikling.
Bakgrunn
Human har opplevd god vekst i selskapet over flere år og tok kontakt med Appex for å oppgradere nettstedet sitt. I analysefasen avdekket vi stor avstand mellom hvem Human egentlig er og hvordan de fremstod visuelt i både digitale og analoge flater. Vi anbefalte derfor også å utarbeide en ny visuell identitet for å reflektere deres unike faglige kompetanse, fremtidsrettede tankegang og den jordnære personligheten.
Logo og visuell identitet
Gjennom kartlegging av Humans DNA fant vi en fin gjeng som utstråler varme, kompetanse, er relasjonelle, personlige og ikke minst – de bryr seg om folk! I utgangspunktet var Human klar for en oppdatering av identiteten sin – men ønsket å beholde sin eksisterende logo. Gjennom det visuelle språket ønsket de å uttrykke at de er nytenkende, seriøse, lekne og fargerike.
Vi fant tidlig ut at dersom vi skulle klare å lage et visuelt uttrykk som gjenspeilet Humans DNA og ønsker, så var det også nødvendig å se på en modernisering av logoens uttrykk og form.


Logo
Vi utarbeidet en logo som formidler personlighetstrekk som stødighet, kompetanse og kraft. Den er personlig, seriøs, leken og sterk både i oppbygging og form. Logoen er lett gjenkjennelig og fremkommer som et «emblem» – den skal leses, men også gjenkjennes på grunn av formen. Den nye logoen til Human er fremoverlent og skaper de rette assosiasjonene i markedet, og er mer tilpasset digitale kanaler.
Visuell identitet
En visuell identitet skal kunne gjenkjennes uten at logoen nødvendigvis må fremkomme. Designelementene er viktige byggesteiner som skal hjelpe til med nettopp dette. Vi har valgt en strek og en pluss/stjerne som gjennom bruk kan symbolisere utsyn, fremtid, utfordringer, klatring, byggesteiner, trinnvis utvikling, kursen fremover – ja, assosiasjonene kan være mange.
I fargepaletten har vi valgt en dyp blå versjon som skaper kontrast og tyngde, og sammen med den brunbeige fargen skaper vi et eksklusivt uttrykk. For å smelte inn det jordnære, folkelige og varme aspektet har vi plukket ut en bruntone og en varm gråhvit tone som danner en fin bakgrunn og kontrast til de andre fargene.

Nytt nettsted
Fokuset på Human sitt nye nettsted, human-as.no, er brukervennlighet og enkel tilgang til de viktigste tjenestene for deres kunder. Det nye nettstedet er en plattform for fremtidige digitale løsninger, og vi har lagt til rette for videreutvikling med ny innovativ teknologi som ligger helt fremst i bransjen.

Nettstedet er utformet for å skape en god følelse, ose kvalitet og eksklusive produkter. Bruken av referansepersoner i front, gode effekter, behagelige fargetema og interessante innganger bidrar til dette.
Vi har integrert Humans rekrutteringssystem i den nye nettsiden (via API). Dette har mange fordeler; i tillegg til å drive all trafikk inn til egen plattform har vi også sikret en gjennomgående «look & feel» på alle digital flater.
Nettsiden er en hybrid mellom WordPress og Vue, med Nuxt rammeverk på toppen. Det er brukt moderne teknologier for å få et tidsriktig og fremtidsrettet nettsted, herunder side animasjoner i javascript (side transisjoner), animasjons bibliotek og skreddersydd kode.

— Odd Arild Sævik, Daglig leder HumanJeg opplever virkelig at dere har gått all-in. Vi gikk jo noen runder i starten, men synes dere har prestert over forventning!


Sissel Jacobsen
Salgsleder system
+47 957 69 382

Pål Osmundsen
Salgsleder web og kommunikasjon
+47 416 07 871
Kan vi hjelpe deg med noe av det samme?
Skriv inn din e-postadresse og vi tar kontakt!
Se også

Strategi, identitet og nettsted for Gasnor

Nettsted for Rampline

Nettsted for HIM

Ny kollega!

Sikkerhetsfilm for Sjøfartsdirektoratet

Identitet og nettsted for Human

Utvikling av skyløsning for elbil-lading

Forretningssystemet Aquacom for oppdrettsnæringen

Garp blir en del av Appex!
