Human ble etablert i 2000 og er i dag et rådgivningsselskap med kontorer i Bergen, Haugesund og Stavanger. De leverer tjenester innen rekruttering og leder- og organisasjonsutvikling.

Bakgrunn

Human har opplevd god vekst i selskapet over flere år og tok kontakt med Appex for å oppgradere nettstedet sitt. I analysefasen avdekket vi stor avstand mellom hvem Human egentlig er og hvordan de fremstod visuelt i både digitale og analoge flater. Vi anbefalte derfor også å utarbeide en ny visuell identitet for å reflektere deres unike faglige kompetanse, fremtidsrettede tankegang og den jordnære personligheten.

Logo og visuell identitet

Gjennom kartlegging av Humans DNA fant vi en fin gjeng som utstråler varme, kompetanse, er relasjonelle, personlige og ikke minst – de bryr seg om folk! I utgangspunktet var Human klar for en oppdatering av identiteten sin – men ønsket å beholde sin eksisterende logo. Gjennom det visuelle språket ønsket de å uttrykke at de er nytenkende, seriøse, lekne og fargerike.

Vi fant tidlig ut at dersom vi skulle klare å lage et visuelt uttrykk som gjenspeilet Humans DNA og ønsker, så var det også nødvendig å se på en modernisering av logoens uttrykk og form.

Logo

Vi utarbeidet derfor en logo som formidler personlighetstrekk som stødighet, kompetanse og kraft. Den er personlig, seriøs, leken og sterk både i oppbygging og form. Logoen er lett gjenkjennelig og fremkommer som et slags «emblem» – den skal leses, men også gjenkjennes pga av formen. En logo som er fremoverlent og skaper de rette assosiasjonene av Human i markedet, og som er mer tilpasset digitale kanaler.

Visuell identitet

En visuell identitet skal kunne gjenkjennes uten at logoen nødvendigvis må fremkomme. Designelementene er en del av byggesteinene som skal hjelpe til med nettopp dette. Vi har valgt en strek og en pluss/stjerne som gjennom bruk kan symbolisere utsyn, fremtid, utfordringer, klatring, byggesteiner, trinnvis utvikling, kursen fremover – ja, assosiasjonene kan være mange.

I fargepaletten har vi valgt en dyp blå versjon som kan være med å skape kontrast og tyngde, og sammen med den brunbeige fargen skaper vi et eksklusivt uttrykk. For å smelte inn det jordnære, folkelige og varme aspektet har vi plukket ut en bruntone og en varm gråhvit tone som danner en fin bakgrunn og kontrast til de andre fargene.

Nytt nettsted

Fokuset på Human sitt nye nettsted, human-as.no, er brukervennlighet og enkel tilgang til viktigste tjenester for deres kunder. Det nye nettstedet er en plattform for fremtidige digitale løsninger, og vi har lagt til rette for videreutvikling med ny innovativ teknologi som ligger helt fremst i bransjen.

Nettstedet er utformet for å skape en god følelse, ose kvalitet og eksklusive produkter. Bruken av referansepersoner i front, gode effekter, behagelige fargetema og interessante innganger bidrar til dette.

Vi har integrert Humans rekrutteringssystem i den nye nettsiden (via API). Dette har mange fordeler; i tillegg til å drive all trafikk inn til egen plattform har vi også sikret en gjennomgående «look & feel» på alle digital flater.

Nettsiden er en hybrid mellom WordPress og Vue, med Nuxt rammeverk på toppen. Det er brukt mange moderne teknologier for å få et tidsriktig og fremtidsrettet nettsted, herunder side animasjoner i javascript (side transisjoner), animasjons bibliotek og mye skreddersydd kode.

Jeg opplever virkelig at dere har gått all-in. Vi gikk jo noen runder i starten, men synes dere har prestert over forventning!

— Odd Arild Sævik, Daglig leder Human

Sissel Jacobsen
Salgsleder system
+47 957 69 382

Pål Osmundsen
Salgsleder web og kommunikasjon
+47 416 07 871

Kan vi hjelpe deg med noe av det samme?
Skriv inn din e-postadresse og vi tar kontakt!