I helgen har vi vært vitne til noe ekstraordinært i Appex. Hyggelig sådant!

Som du kanskje har fått med deg lanserte vi Tidsmaskinen fredag formiddag. Kurt Roar Vilhelmsen sin baby – og etter mange sene kvelder bak tastaturet også litt vår baby – endelig live!

Engasjerte utviklere har gått den ekstra milen for å komme i mål, vist ekte lidenskap, ikke bare i programmering, men også i konseptutviklingen som er gjort i tett samarbeid med Kjell Jakobsen Design.

Virkelig et spennende prosjekt som vi er takknemlige for å få være en del av!

Mange brukere fra starten

Vi har lansert mange løsninger før, store og små, og har således god erfaring, men lite visste vi hva som lå foran oss på fredag.

Kurt Roar hadde gjort en kjempejobb med å spre budskapet og oppskriftsmessig tok de lokale mediene tak, det skulle bare mangle, en så betydningsfull nyhet og brei mottakergruppe burde være noe alle lokale medier skulle formidle til sine lesere, seere og lyttere.

Derfor var vi alle tilfreds med å ha ca. 100 samtidige brukere inne på løsningen til enhver tid etter at både Haugesunds Avis, KarmøyNytt, NRK Rogaland og TV Haugaland rapporterte om saken, i tillegg til at vi selv publiserte en cheesy film av begivenheten i sosiale kanaler.

Vellykket lansering

Vi tror det er ganske bra, tenk å starte ny butikk og til enhver tid ha over 100 interesserte mennesker inne, time etter time, det må være en drøm for de fleste. Nå skal det sies at tidsmaskinen er gratis, så ingen trenger å kjøpe noe, det hjelper nok på engasjementet.

Vi tok uansett helg med en god følelse.

Nasjonalt byks

Fredag kveld tok besøket plutselig et stort byks og la seg på et nytt nivå. Tidsmaskinen var blitt nasjonal da dinside.no valgte å skrive om løsningen og kjøre toppsak på hovedsiden.

Vi satt fredags-taco’en i halsen og måtte ta oss av servere mer enn familien…

Besøket lå nå på over 700 samtidige brukere – i flere timer. Vi kjente på rushet! Fytti katta – 700 er inne på vår løsning hele tiden, blar i bilder, ser på sitt hjemsted før og nå og deler i sosiale medier. En utviklers drøm.

Skjermdump fra Google Analytics

Skjermdump fra Google Analytics

Så sa det pang!

Norges største og mest seriøse nyhetsformidler, NRK Kveldsnytt, hadde tatt Tidsmaskinen til sitt bryst. Klokken 23:10 fredag kveld sendte de en veldig god reportasje, avmålt og uten å nevne nettadressen, men veldig positiv til prosjektet og løsningen.

Besøket eksploderte!

Vi var vitne til å se mange tusen samtidige brukere. Hele Norge ville sjekke ut tidsmaskinen. WOW!

Vi måtte slippe brukere inn puljevis for å ta unna.

Over en halv million sidevisninger

I løpet av 3 hektiske dager har tidsmaskinen servert over en halv million sider og brukerne koser seg der inne og legger igjen ca. 6 minutter av sin tid i snitt. Det blir en del timer konsumert!

Bare begynnelsen

Vi synes det er veldig kjekt at Kurt Roar har truffet med sitt konsept og ser at Tidsmaskinen spres som «ild i tørt gress», nå senest på Tidens Krav og mange flere er på vei. Gratulerer!

For oss er det «back to work» – vi har fortsatt flere funksjoner som skal utvikles og stresstester som skal kjøres for å gjøre tidsmaskinen.no enda bedre.

→ Gå til tidsmaskinen.no for å se hva alle snakker om :-)