Appex bistår amerikanske Pebblebee med strategisk rådgivning og gjennomføring av markedskampanjer.

Om prosjektet

Kunde: Pebblebee Inc, Seattle
Levert: 2019

Pebblebee utvikler produkter for sporing og gjenfinning av personlige eiendeler. Selskapet har allerede solgt over 1 million trackere world wide.

Appex ble valgt som strategisk partner i markedsarbeidet for å bidra til ytterligere vekst.

Produktene

De mest populære produktene til Pebblebee er Finder (nøkkel-tracker) og BlackCard (lommebok-tracker), men selskapet har en sterk produktutvikling og jobber hele tiden med nye lanseringer.

I USA selges produktene i hovedsak via de store kjedene Walmart, Target og Costco.

Vårt bidrag

Appex er Pebblebees «markedssjef» hvor vi koordinerer byråarbeid og deres interne markedsressurser. Vi har utarbeidet markedsstrategien og gjennomfører løpende analyser for riktig segmentering og optimalisering av kanalmixen.

I tillegg bidrar vi i selskapets produktutvikling og godkjenner design og branding.

En spennende reise

Pebblebee har satt seg ambisiøse vekstmål.

En av katalysatorene vil være større rekkevidde på trackerne som hittil er basert på bluetooth. Etter nylig å ha blitt tatt opp i Deutche Telecom sin innovasjons-inkubator jobbes det nå for fullt med å tilby 5G-kompatible enheter med lenger rekkevidde og enda større muligheter.

Vi gleder oss til reisen videre!

Jan Thomas Rantaniitty
Fagleder digitale medier
900 19 934

Trenger du hjelp med din markedsføring?
Skriv inn din e-postadresse og vi tar kontakt!