Kampen om boligkjøperne blir stadig hardere. Vi har bistått boligprosjektet Kvednatunet med å posisjonere seg som en annerledes aktør, med sine flotte materialkvaliteter og misunnelsesverdige plassering like ved Djupadalen i Haugesund.

Utbygger Øystein Grønhaug kontaktet Appex når han skulle i gang med boligprosjektet. Det hadde fått navnet Kvednatunet og skulle oppføres på Solvang.

Det er en enorm tilvekst av boligprosjekter på Haugalandet, og utfordringen ble derfor å posisjonere prosjektet ut i fra mengden og gjøre det interessant for den aktuelle målgruppen. De fleste boligprosjekt har sine unike egenskaper og beliggenheten til Kvednatunet var et av fortrinnene som pekte seg ut.

Dette ble derfor en naturlig start.

Eg <3 Djupadalen

Det er mange som har et forhold til Djupadalen, og vi ønsket å sette et enda større fokus på dette fantastiske området, som skal bli nærmeste nabolag for boligprosjektet. For store som små, unge som eldre.

Djupadalen – Eg <3 Djupadalen –  ble valgt som en paraply for markedsaktivitetene vi gjennomførte i en tidlig fase, med egen nettside og profil på sosiale medier.

Skog + hjerte = Eg <3  Djupadalen. Logoen ble utformet som en skog som danner et hjerte, sammen med typografi som - gjennom å varierer størrelse og plassering - symboliserer stien inn i skogen/hjertet.

Jakten på julenek

Vi ønsket å invitere til lek og moro for hele familien i en ellers travel førjulstid og plasserte ut 140 fuglenek med label og QR kode, hvor deltakere kunne skanne nek med mobiltelefonen og bidra til en pengepott viet vedlikehold av nærområdet. Oppslutningen var fantastisk! Mange deltok og prosjektet fikk stor mediedekning. Vi valgte på dette tidspunkt å holde avsender anonym, da vi ikke ønsket at dette skulle påvirke aktiviteten.

All blest som fulgte, skapte stor nysgjerrighet. Hvem var avsenderen? Akkurat den oppmerksomheten vi hadde håpet på.

Se bakomfilmen som vi produserte i anledning utplasseringen av julenekene.

Jakten på julenek fikk stor mediedekning.

Kvednatunet

Katten var ute av sekken og vi kunne dermed dreie fokuset over på Kvednatunet. Et stort boligområde som skal bygges ut i flere trinn og vil bestå av leiligheter og eneboliger i rekke. Navnet på boligprosjektet var allerede valgt og henspeilet til et stedsnavn i utkanten av Djupadalen – der boligprosjektet skal oppføres.

En gammel kvernstein funnet i området, skal benyttes som skulpturelt innslag i uteområdet til boligprosjektet og valget for symbolikk var derfor klart. Det måtte bli en kvernstein.

Naturen rundt var også en vesentlig faktor, nettopp fordi det er dette som gjør Kvednatunet spesielt. En profil av det karakteristiske Steinsfjellet, med det kjente radiotårnet på toppen, ble utformet som et gjenkjennende tilleggselement. Steinsfjellet vil være et av utsiktspunktene fra Kvednatunet.

Nettsted og 3D-illustrasjoner

Den visuelle identiteten gjenspeiles også i nettstedet, som er enkelt og oversiktlig. For at potensielle boligkjøpere skal få en god forståelse for hvordan byggeprosjektet blir seende ut, har Appex produsert 3D-illustrasjoner av både interiør og eksteriør – basert på arkitektens tegninger.

Prospekt

Utbygger ønsket høy kvalitet på prospektet. Det ble utformet som et delikat innpakket dokument der brosjyreomslag og deler av innmaten er trykket på papir laget av organisk avfall – et behagelig og jordnært papir som gir trykksaken et lunt og tillitsfullt uttrykk.

Forsiden er gjort levende med preg på kart over Djupadalen som er svakt trykket i grått i bakgrunnen.

For å skape kontrast til det naturlige – er overgangen til den faktabaserte delen av prospektet trykket på et bestrøket høyhvitt papir. Og rundt det hele et klaffomslag på helsort matt kartong, med silketrykket hvit og bronse, maljet og knyttet lekkert igjen med sort skinnreim.

Visningsstudio

Kvednatunet er et boligprosjekt der utbygger har kunden i fokus, og har sirlig valgt ut materialkvaliteter for å skape et hjem man skal trives i. På tomta er det nå ført opp et flott visningsstudio, der kunden kan komme på besøk og få se og kjenne på utvalgte kvaliteter, både innomhus og utomhus.

Alt dette, satt i et miljø som vil være gjenkjennelig med det som siden skal bli et hjem. Og ikke minst for å kunne føle på stemningen i området.

Selve avdukingen av visningsstudioet ble gjort i forbindelse med Sysco Challenge – et arrangement for hele familien som handlet om å ta seg opp til Steinsfjellet, med oppstart på tomta til Kvednatunet. Mange tok turen på besøk! Noen for å hente startnummer, og andre for å slå av en prat om boligprosjektet.

Det var en fantastisk stemning når hundretalls av sporty deltakere og heiagjenger samlet seg i startområdet ved Kvednatunet – der hele Djupadalen badet i solskinn.

I etterkant har mange tatt turen på besøk til visningsstudioet, og noen av disse har allerede bestemt seg for å bli beboere på Kvednatunet.

Det synes vi er veldig kjekt!

Appex er en kreativ og kunnskapsrik gjeng, som det er vanvittig givende å samarbeide med. Kjekke og dedikerte fagfolk som leverer fra start til slutt.
Jeg er strålende fornøyd!

— Øystein Grønhaug, Kvednatunet AS

Resultat

  • I løpet av perioden på 2 uker med aktiviteten Jakten på julenek – ble det skannet hele 10.639 nek
  • Etter Kvednatunets første salgsuke var 35% av leilighetene solgt/reservert

Appex har utviklet strategi, identitet og designprogram med tilhørende materiell, nettsted, 3D-illustrasjoner, kommunikasjonskonsept – og jobber fortløpende med markedsføringen av prosjektet.

Kathrine Kittang
Kommunikasjonsrådgiver
977 57 677

Aase Kjær
Designer
405 51 050

Interessert i tilsvarende løsning?
Skriv inn din e-postadresse og vi tar kontakt!