I forbindelse med lansering av ny reklamefilm for boligprosjektet Lundal Panorama, gjennomførte Appex en Facebook-kampanje for A. Utvik.

Kampanjen var en del av et større sett med virkemidler. I tillegg til ordinær Facebook-annonsering utviklet vi en konkurranse for å skape engasjement og ytterligere spredning av reklamefilmen.

Premien i konkurransen var en iPad mini – fordi vi samtidig ønsket å få fram budskapet om at de nye nettsidene til A. Utvik er responsive.

Dette var altså ingen kampanje for å øke antall likes på Facebook-siden isolert sett, men heller en aktivitet for å støtte opp under nettstedet til A. Utvik og reklamefilmen for Lundal Panorama.

Filmen, som også er produsert av Appex, kan du se helt til slutt i denne artikkelen.

Resultatene

Statistikken viser at kampanjen ble sett hele 420.432 ganger av 115.315 personer. Dette gir en veldig lav CPT da budsjettet for kampanjen var begrenset.

1

1.063 personer engasjerte seg direkte og skapte 1.434 historier, posts og likes.

 

2

Som en bonus økte antall fans på A. Utvik sin Facebook side med 204 til totalt 1.004 stk.

3

Vi samlet også inn noen hundre e-post adresser som en del av kampanjen. Disse vil A. Utvik bruke i det videre markedsarbeidet.

Det viktigste var imidlertid at det ble skapt fokus og interesse for de aktuelle leilighetene i Lundal Panorama – som resulterte i konkrete henvendelser og salg!

Kampanjen dag for dag

 

DAG 1
Vi startet med en teaser for å fortelle A. Utvik sine tilhengere at en konkurranse med iPad mini i premie var på vei, og samtidig produserte vi et sett med bilder som ble brukt utover i kampanjen.

4

DAG 2
Andre dag lanserte vi filmen og konkurransen. Selve konkurransen ble produsert som en Facebook App med noen få enkle felt til utfylling. For å få tilgang til konkurransesiden måtte man være tilhenger av Facebook-siden til A. Utvik.

5 6 7

Etter besvarelse fikk deltakerne tilbud om å dele konkurransen med sine venner og mange valgte å gjøre dette. En melding ble i disse tilfellene automatisk produsert inn i nyhetsstrømmen hos den aktuelle deltakeren.

DAG 3
Tredje dag aktiverte vi to Facebook annonser som linket til statusoppdateringen.

8

DAG 7
Vi publiserer et nytt bilde som påminnelse til konkurransen. Bildet ble promotert.

utvik_10

DAG 10
Et nytt bilde ble publisert for å informere om at det kun var én dag igjen av konkurransen. Bildet ble promotert. Oppfordret til likes.

utvik_11

DAG 11
Konkurransens siste dag.

utvik_12

 

DAG 12
Vi trekker en vinner av iPad mini og kort tid etterpå dukker vedkommende opp på kontoret til A. Utvik. Her tar vi bilde og publiserer på Facebook.

utvik_13

Kort tid etter kampanjeslutt runder A. Utvik 1000 tilhengere på Facebook.

 

Filmen

Reklamefilmen for A. Utvik og Lundal Panorama. Produsert av Appex.

Pål Osmundsen
Salgsleder web og kommunikasjon
416 07 871

Interessert i tilsvarende løsning?
Skriv inn din e-postadresse og Kathrine tar kontakt!