Appex har utarbeidet strategi for Amanda Storsenter sin satsing på Facebook, Instagram og Snapchat!

Gjennom arbeidet har senteret bygget opp en solid base av følgere på både Facebook, Instagram og i sin kundeklubb. I tillegg ønsket Amanda å utvide sin tilstedeværelse i sosiale medier for å nå en yngre målgruppe. Snapchat ble valgt som kanal og Appex har bistått med rådgivning, strategi og markedsmateriell.

Følg forberedelsene og se responsen i videoen:

Snapchat er en unik kanal til å treffe de yngste målgruppene, og ikke minst drive merkevarebygging mot de som skal bli fremtidens viktigste kunder.

— Ann Elin Marthinussen, Center Manager ved Amanda Storsenter

Offline markedsføring

Markedsføringen av Snapchat-profilen ble gjort på selve kjøpesenteret med visuelle virkemidler. Snapchat-spøkelset med QR-koden var overalt – man kunne ikke unngå å legge merke til at Amanda nå var på Snapchat.

Enkelt verktøy

Snapchat er et enkelt markedsverktøy i bruk da det tar kort tid å sende en «snap» til sine følgere. Innholdet som Amanda byr på er opplevelser og stemningen på huset, behind-the-scenes, og samtidig «løp-og-kjøp» tilbud.

Meget god respons

Amanda Storsenter har opplevd god respons på det de har lagt ut på Snapchat, og får mange snap’er tilbake fra kunder som viser hva de har handlet og hva de har gjort på senteret. Fornøyde butikkeiere melder om engasjerte kunder og økt salg på promoterte varer!

Jan Thomas Rantaniitty
Fagleder digitale medier
900 19 934

Interessert i tilsvarende løsning?
Skriv inn din e-post adresse og Jan Thomas tar kontakt!